Bougainvillea’s light

El meu primer contacte amb l’obra de Roser Sales Noguera va ser ja fa molts anys, al 2013, en una de les primeres edicions d’Arts Libris a la que vaig assistir. Em va cridar l’atenció el seu treball – per la subtilesa i la delicadesa. Vaig mantenir una breu conversa amb ella interessant-me per aquella obra que m’havia impactat tant i que pertenyia al projecte 16 maneras de tocarse. Em va explicar que es tractava d’un fotogravat. Tot i que en aquella època el meu interès per la fotografia era inqüestionable, va quedar una empremta, un potser en el futur, un m’agradaria saber-ho fer…

L’altre dia quan vaig veure el nou treball de la Roser Sales Noguera, el Bougainvillea’s light, a la Galeria H2O no em vaig sentir menys impactada que aquella primera vegada. L’obra de l’artista respira el mateix aire de fugacitat, de temps breu, de pèrdua i, alhora, de captura intensa del que la nostra consciència ens revela efímer.

Aquesta sèrie, com moltes altres obres de la Roser Sales, és el resultat d’una recerca constant en el terreny del gravat, una hibridació de tècniques artístiques en les que el solc d’una plantilla sobre el paper té tanta importància en la composició com l’empremta de la tinta d’una en punta seca o un traç de llapis i o de pastel o el rastre directe d’una pintura.

Cadascuna de les peces que pengen de les parets de la galeria H2O té una presència especial, l’impromptus que tenen les obres úniques: unes vegades pels traços vermells que conformen els pètals de la flor (Bougainvillea’s light I), d’altres pels traços delicats sobre fons càlid (Bougainvillea’s light IV), els tons suaus del spite bite  (Bougainvillea’s light , pètals), algunes pel suport i la tècnica (Bougainvillea’s light VIII).

I davant la lleugeresa de la majoria de les obres exposades, hi trobem també la captació del moviment, el de la sèrie Underwater (2022), realitzada en tons blaus que ens remeten a la contemplació del mar que colpeja les muralles d’Assilah, on l’ombra de les buganvilies i els pètals caiguts a terra han inspirat l’obra que ara podem contemplar i que l’autora té previst continuar.

——–

ROSER SALES NOGUERA

Del 9 al 17 de novembre de 2023

De 18:00 a 21:00

Galeria H2O

Carrer Verdi, 132. 

08012. Barcelona


Deja un comentario